《儿童在线保护法案》违宪

来源:http://pidog.yo2.cn/2009/01/22/642335/

美国儿童网络保护体系中最主要的三个联邦法律《儿童在线保护案》、《儿童在线隐私保护法案》、《儿童互联网保护法案》,而其中的《儿童在线保护法案》之前已被美国联邦法院宣布其违宪

1998年颁布的该法一直存有很大的争议,美国民权组织和其他机构认为,这部法律违背了美国宪法第一修正案中关于言论自由的内容,而美国司法部则一直在捍卫这部法律。由于颇具争议,法律并未实际投入使用。2009年1月21日,美国最高法院否决了司法部门的辩护,他们不会考虑是该法律生效。此前该法案已被联邦上诉法院认定违宪而失效。

该法案的立法目的是为防止未成年人接触网上色情内容,其出发点并没有错,而之所以那么多人反对该法,原因在于该法案涉及的内容过于宽泛,使得一些类似性教育和性用品的内容也变为非法,阻碍了成年人们获得有用信息,这就意味着该法案限制了宪法赋予美国公民的言论自由。此外,我估计最让美国人难以忍受的是该法将允许政府建立网络预审机制或者说是一种色情过滤机制(类似于GFW?)。

当然不要因为这则新闻而认为美国人对于儿童色情是放任态度的,要知道美国法律对那些针对儿童的犯罪的处罚是相当厉害的。

这让我想起了前不久,某电视台一直披露含低俗内容网站名单事件,ZF控制了报纸、电视后,触角来到了新领域。

The government has lost its final attempt to revive a federal law intended to protect children from sexual material and other objectionable content on the Internet.

The Supreme Court, in an order Wednesday, said it won't consider reviving the Child Online Protection Act, which lower federal courts struck down as unconstitutional. The law has been embroiled in court challenges since it passed in 1998 and never took effect.

The law would have barred Web sites from making harmful content available to minors over the Internet.

A federal appeals court in Philadelphia ruled that would violate the First Amendment, because filtering technologies and other parental control tools are a less restrictive way to protect children from inappropriate content online.


没有评论: